Disculpa, però aquesta entrada només està disponible en Espanyol Europeu. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Redacció / Eva Remolina – AMIC

Ara que ve el temps de collir l’ametlla, cal recordar que aquest fruit és una font d’energia que concentra grans quantitats de fibres, proteïnes, vitamines A, B i E, greixos saludables, ferro, calci, zinc, fòsfor i magnesi entre d’altres.

De fet, 100 grams aproximadament aporten 21 grams de proteïnes, més quantitat que les que aporta la mateixa quantitat de carn, la qual cosa ajuda al correcte funcionament de les cèl·lules.

Alguns dels beneficis que aporta l’ametlla són:

  • Combat l’ansietat i la irritabilitat.
  • Aquest fruit és font de vitamina A, que ajuda a desintoxicar l’organisme.
  • Tenen un alt nivell de zinc, el qual millora el sistema immunitari i evita la fatiga.
  • És rica en antioxidants (present en la pell marró que l’embolica), la qual cosa contribueix a protegir l’organisme de l’envelliment.
  • Redueix la pressió sanguínia.
  • Són efectives per a perdre pes, ja que entre el 10 i el 15% de les calories presents són difícils de digerir per l’organisme i, per tant, no s’absorbeixen. Preses en la justa mesura, poden accelerar el metabolisme. A més, el seu gran poder saciant, ajuda a controlar l’apetit.
  • Manté el colesterol en nivell saludable.
  • Les ametlles són indicades per als diabètics perquè tenen un contingut alt en magnesi i perquè són baixes en carbohidrats.
  • Proporciona l’energia suficient per afrontar les jornades de treball, d’estudi o esport.
  • Consumida de manera freqüent, redueix al 50% les possibilitats de sofrir un infart i altres malalties cardiovasculars.
  • Augmenta la funció cerebral, per la qual cosa ajuda a mantenir la ment activa i lúcida.
  • El seu alt contingut en magnesi i fòsfor, ajuda a enfortir els ossos.

A part de tots els aquests beneficis, les ametlles tenen un agradable sabor i poden es poden menjar de moltes maneres, tant en amanides, batuts, postres o directament com refrigeri a mitjan matí o horabaixa.

Fotografia: istock.com