Heu sentit parlar de la farina de xeixa? Abans, a Mallorca, es conreava habitualment el blat xeixa, que és una varietat autòctona. Avui, si no fos que alguns agricultors l’estan recuperant, ja molt poca gent el coneixeria. I no sabeu el que ens hauríem perdut
Aprofitant la temporada de llampuga hem volgut fer aquest plat tan simple i tan bo. Per ventura el fet que només puguem trobar-ne en una època de l’any la fa més atractiva.
Dins un recipient fondo mesclau l´oli, el saïm i l´aigua. Anau afegint farina i mesclant amb les mans fins que us quedi una pasta que es pugui treballar bé. Per comprovar que està al punt, empolvorau …
Primer de tot hem de fer la pasta, posarem dins una font, el tassó d´aigua, el tassó d´oli, el suc de mitja taronja, una pessigada de bicarbonat i dues pessigades de llevat de cervesa o una cullereta …
·
·
1