L’Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Art i Turisme (IGCAT) ha seleccionat el web Foodies on Menorca com un dels 10 millors webs de gastronomia del món.
La notícia es va fer pública el 19 de març a Opatija (Croàcia). Els webs guardonats mostren una selecció acurada d’experiències gastronòmiques excepcionals, innovadores i culturalment riques d’arreu del món. Des de tasts immersius de menjar i vi, visites a granges i fàbriques, i classes de cuina, fins a activitats artesanals, rutes enogastronòmiques, mercats i fires, com també una àmplia varietat d’aventures culinàries inoblidables. Cada plataforma es compromet a promoure la gastronomia local, donar suport als productors i celebrar les cultures alimentàries úniques que fan especial cada destinació.
La menorquina Foodies on Menorca, que dirigeix Bep Al·lès i editada pel Grup Setmanaris i Revistes, SL, ha estat dissenyada per l’empresa local Infotelecom.
Els webs guanyadors són:
- Foodies on Menorca (Menorca, Regió Europea de la Gastronomia 2022)
- Taste Saimaa (Saimaa, Regió Europea de la Gastronomia 2024)
- Discover Aseer (Aseer, Regió Mundial de la Gastronomia 2024)
- NJOY Catalonia (Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025)
- Cretan Gea (Creta, Regió Europea de la Gastronomia 2026)
- Visit Manabí (Manabí, Regió Mundial de la Gastronomia 2026)
- Travel (Harghita, Regió Europea de la Gastronomia 2027)
- Visit Lofoten (Nordland, Regió Europea de la Gastronomia 2028)
- Sawa Taste of Tunisia (Cap Bon, candidata a Regió Mundial de la Gastronomia 2028)
- La Route des Gourmets (França)
- Les webs guanyadores van ser felicitades i van rebre certificats oficials de mans dels membres del jurat, la Dra. Adriana Zerga (Perú/Regne Unit) i Oscar Ekponimo (Nigèria), així com un obsequi simbòlic de la directora de l’Oficina de Turisme de la Regió de Kvarner, la Dra. Irena Perši? Živadinov.
El jurat internacional d’IGCAT i els criteris
Les webs presentades a la cinquena edició del concurs Top Foodie Websites van ser avaluades per un jurat internacional d’experts d’IGCAT segons diversos criteris, com la usabilitat, la sostenibilitat i la creativitat de les experiències ofertes, així com la seva connexió amb els territoris que promocionen.
El jurat estava format per: la Dra. Edith M. Szivas (Espanya), vicepresidenta d’IGCAT i experta en turisme sostenible; Nadeem Mansour (Jordània), líder en governança i resiliència i autor del llibre de cuina Thuraya, guardonat sis vegades amb el Gourmand Award; la Dra. Adriana Zerga (Perú/Regne Unit), especialista en drets culturals i patrimoni alimentari; Pepe Fassos (Austràlia), xef qualificat, agricultor ecològic certificat, propietari de Five Sixty Farms i fundador de Fusion Agrifood; Sunanthee Kanchanawat (Hong Kong/ Tailàndia), assessora en disseny de gastronomia integrada a la Thailand Gastronomy Network i professora del departament d’Aliments i Begudes de l’Escola de Gestió Hotelera i Turística de la Hong Kong Polytechnic University; i Oscar Ekponimo (Nigèria), fundador i CEO de Chowberry Inc.
Una nit de gala per coronar les webs guanyadores
En una gran celebració celebrada a l’Hotel Amadria Park Milenij d’Opatija, la cerimònia dels Top Foodie Websites 2026 va esdevenir el centre d’atenció, i va reunir convidats internacionals, agents locals i experts en turisme. Organitzada per IGCAT i l’Oficina de Turisme de la Regió de Kvarner, la gala formava part del programa de la reunió de la Plataforma de Kvarner, que va reunir durant una setmana membres de regions gastronòmiques guardonades i candidates d’arreu del món per viure experiències immersives i intercanviar coneixement. La vetllada va incloure actuacions de Klapa Volosko, un estil tradicional de cant costaner croat reconegut per la UNESCO, i de David Danijel, cantant i músic d’Opatija.
La gala va ser moderada per Borna Šmer, reconegut periodista de televisió croat, i va comptar amb la presència de distingits convidats, entre ells la presidenta d’IGCAT, la Dra. Diane Dodd, i la Dra. Irena Perši Živadinov, directora de l’Oficina de Turisme de Kvarner, que van donar la benvinguda i van agrair l’assistència a tots els participants.
També es van fer reconeixements especials a Alessandra Ban, cap del Departament de Turisme, Emprenedoria i Desenvolupament Rural, en representació del president del comtat de Primorsko-Goranska, Ivica Lukanovi. Igualment, es va expressar agraïment als principals agents regionals, com la Facultat de Turisme i Gestió Hotelera, representada per la Dra. Dora Smoli Jurdana, i l’Associació de Vins de Kvarner, representada pel director Žarko Stilin i la presidenta Egle Katunar. L’acte també va comptar amb representants del comtat de Primorje-Gorski Kotar, ambaixadors del projecte i marca Kvarner Regió Europea de la Gastronomia 2026, socis de la prestigiosa guia gastronòmica Gault&Millau Croàcia, així com directors d’oficines de turisme locals de tota la regió de Kvarner.


