/

Endesa col•labora amb la reactivació econòmica per pal•liar els efectes de la crisi de la Covid-19

La segona fase del Pla de Responsabilitat Social està dirigida a la transformació digital, l’e-commerce i a ajudar a les dones emprenedores

La segona fase del Pla de Responsabilitat Social està dirigida a la transformació digital, l’e-commerce i a ajudar a les dones emprenedores

La pandèmia i la crisi provocada per la covid-19 segueix dificultant les vides de tots, i sobretot, la dels més desfavorits. En aquest context, la companyia elèctrica Endesa, va reaccionar posant-se al servei de la població, dissenyant el “Pla de Responsabilitat Pública enfront de la covid-19”, del que ja s’han beneficiat més d’1,7 milions de persones.

La primera fase, prevista fins al mes de juny, anava dirigida a la “resposta immediata”, amb un pressupost de 12,2 milions en l’àmbit estatal. La qual es va centrar en tres eixos d’actuació per mitigar algunes de les necessitats del sector sanitari.

Pel que fa a la segona fase del pla, la qual està vigent actualment, s’ha centrat en la recuperació socioeconòmica i la cobertura de necessitats bàsiques. Aquesta consisteix en un pla de dos eixos centrals – Endesa Famílies i Endesa Activa – i una dotació econòmica de 12,8 milions en l’àmbit estatal, dirigits a la reactivació socioeconòmica del país, en aquest cas traslladat a Mallorca.

El primer eix, anomenat Endesa Famílies, està destinat a cobrir les necessitats bàsiques de famílies en situacions vulnerables, i minimitzar la bretxa digital. D’altra banda, el segon eix, Endesa Activa, es desglossa en tres punts fonamentals:

Tres mesures per a la reactivació

El primer consisteix en la creació d’una Oficina de Transformació Digital, on l’objectiu és impulsar la digitalització, amb un assessorament individualitzat i diagnosis de recomanacions. Destinant 3.500 euros per cada PIME i poder implementar solucions innovadores, i beneficiant 40 pimes de Mallorca, les quals necessitin modernitzar els seus processos tecnològics per seguir sent competitius.

En segon lloc, enfortir l’e-commerce. La companyia ofereix un assessorament individualitzat sobre estratègies online i 3.000 euros per cada establiment i així poder implementar o millorar el comerç online. Beneficiant a 40 comerços de Mallorca, els quals vulguin millorar el seu posicionament digital.

Per últim, l’operadora energètica destina diverses ajudes de 3.000 euros per ajudar a incentivar les activitats liderades per dones en el context de la crisi de la Covid-19 i a la tasca de dones que mantinguin la seva activitat per compte propi i que hagin realitzat inversió productiva des del 14 de març de 2020. Destinant així un pressupost de 330.000 euros en 100 ajudes i 100 informes de valoració.

Programes de voluntariat

D’altra banda, Endesa també ha posat en marxa dos programes de voluntariat. El primer, anomenat “Canviant Vides 2021” i un segon destinat al voluntariat energètic en col·laboració amb la Creu Roja i Ecodes, dirigit a llars que es trobin en una situació de pobresa energètica. El qual està estructurat en tres nivells d’actuació: formació a les famílies, assessorament personalitzat per optimitzar el consum i millora de les instal·lacions elèctriques.

Schreibe einen Kommentar

Your email address will not be published.

 

Latest from Actualitat