Sorry, this entry is only available in Catalan. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

L’Art de Menjar és el títol de la campanya creada per la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, a través de l’IDI i per l’Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears.

L’objectiu és donar a conèixer entre la ciutadania els productes de forn i pastisseria que s’elaboren tradicionalment durant les diferents festivitats de l’any. A més, la campanya entrarà a les escoles de cuina i de pastisseria amb xerrades i material didàctic per formar els futurs professionals del sector.

La campanya apel·la a l’art del menjar a partir d’una sèrie de natures mortes fotografiadess per Josep Taltavull, que mostren els productes que es consumeixen tradicionalment a les diferents illes durant cada festivitat. Així, es pretén que la ciutadania conegui l’origen de la rebosteria i quan la trobarà amb més freqüència als forns.

Iban Yarza a Palma

La iniciativa comença aquest mes d’octubre, i coincideix amb el Dia Mundial del Pa. Per aquest motiu,  l’l’IDI ha organitzat, juntament amb l’Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears, un seguit d’activitats per visibilitzar i fomentar el consum dels productes elaborats de forma artesanal als forns de les Illes Balears.

Del 13 al 17 d’octubre, al quiosc de Plaça de l’Olivar, s’hi podran descobrir les imatges de la nova campanya de productes, a més d’informar-se sobre la tipologia de pans tradicionals de les Illes Balears. Aquestes jornades també acolliran els diferents actes organitzats per commemorar el Dia del Pa.

El dijous 15 d’octubre, el periodista expert en pa Ibán Yarza que parlarà sobre ‘Los panes de Balears por dentro y por fuera’. La xerrada, a les 11h, tendrà lloc a l’Escola d’Hoteleria de les Illes Balears, però també es podrà seguir en streaming a través del perfil de Facebook de l’IDI, https://www.facebook.com/IDI.Institutinnovacio

Fomentar els productes tradicionals de cada època

Una de les novetats que aporta aquesta campanya, a part del vessant artístic de les imatges, és que es tracta d’una acció 365 dies, és a dir, que es promocionaran els diferents productes segons l’època en què es mengen habitualment. Les primeres festivitats que es donaran a conèixer seran les Verges (21 d’octubre) i Tots Sants (1 de novembre).

Així, les imatges que es difondran seran de bunyols fregits, panellets i rosaris. Posteriorment, quan s’acosta Nadal, es promocionaran la coca de torró a Mallorca, amargos i torró de la reina a Menorca, i bescuit i salsa de Nadal a Eivissa i Formentera. La campanya també immortalitza els productes que es consumeixen durant les festes patronals com Sant Antoni, Sant Sebastià i Sant Joan, els dels Darrers Dies (Carnaval), o Pasqua.