Leider ist der Eintrag nur auf Katalanisch, Amerikanisches Englisch und Europäisches Spanisch verfügbar. Der Inhalt wird in der Standard-Sprache dieser Website angezeigt. Sie können einen Link anklicken, um zu einer anderen verfügbaren Sprache zu wechseln.

Escrit per: Elizabeth Gil
Redactora de Baleares Universal 

„Una alimentació sana és fonamental per gaudir d’una bona salut“, aquesta màxima avui dia ningú no la discuteix i si hi afegim la de fer exercici regularment acabam per acceptar que totes dues coses són complementàries i necessàries.

Recordem que un menjar sa, no significa una dieta fada, avorrida i sense gust, el secret consisteix a aprendre a combinar els gustos; és a dir, aliments àcids o alcalins?

El plaer pel menjar acompanyat d’una nutrició adequada ens proporcionaran no només bon gust al paladar també menys visites al metge i estar correctament alimentats es traduirà en una millor qualitat de vida.

El primer problema que se’ns presenta als que no som experts en nutrició és conèixer una mica més els nostres aliments però a causa de l’extensa oferta que avui abunda en el mercat, la cosa se’ns complica. Per això, igual que vostès, m’he hagut d’informar i recórrer a consells d’experts, els quals en forma breu els compartesc. Parlarem sobre les propietats dels alguns aliments.

Què és un aliment acidificant?

És aquell que, en ser metabolitzat (assimilat i aprofitat) per l’organisme produeix una acidificació, és a dir disminueix el PH de la sang i dels líquids corporals. L’acidificació de la sang causa nombrosos trastorns i malalties com ara: arteriosclerosi, malalties coronàries, osteoporosi i descalcificació, augment de possibilitats de patir artritis, retenció de líquids, càlculs renals i diversos càncers.

Exemple d’alguns aliments a tenir en compte per a una ingesta més moderada, senzill, els quals la majoria ja coneixem i ens encanten: formatges curats, carn, marisc, peix, ous. Tots aquests són de procedència animal però també s’han tenir en compte els cereals, les nous, els cacauets, les llenties i la soja, entre d’altres. Aquests darrers són menys àcids que els d’origen animal.

Per ajudar el nostre cos a evitar l’acidificació o minvar-la no hauríem de menjar tots aquests aliments, un fet gairebé impossible (a no ser que siguis vegetarià) i tampoc crec que en faci ganes ¿ ? però sí que podem ajudar el nostre organisme areduir tanta acidesa, un consell dels experts és incrementar el consum d’aliments alcalinitzants.

Què és un aliment alcalinitzant?

És aquell que, en ser metabolitzat (assimilat i aprofitat) per l’organisme produeix una alcalinització; és a dir, l’augment del PH de la sang i dels líquids corporals. Quins són aquests aliments que ens ajudaran a reduir l’acidificació del nostre cos? Idò aquells que coneixem les excel·lents propietats que tenen i que rebutjam consumir-ne a diari: La major part de les fruites, verdures i hortalisses.

Ens protegeixen contra l’acidificació tant de la produïda pel consum d’aliments d’origen animal com de la natural acidificació que el nostre propi organisme produeix.

Ah! i un últim apunt que he demanat per interès propi, i la llimona? ¿És alcalina o àcida? Aquesta fruita m’encanta i la consumesc habitualment -sempre m’han comentat que és molt àcida i que no és gaire bona per a l’organisme, ja sabeu: mites. La resposta va ser molt bona per la meva dieta diària: la llimona malgrat el gust àcid que té  causa de l’àcid cítric com que és metabolitzat per l’organisme diposita residus de minerals alcalins per la qual cosa l’efecte que té al cos humà alcalí i no àcid.

Així que ja la podeu incloure en la vostra dieta habitual, i igual que jo, a les amanides.

Com veieu la recepta dels experts és molt senzilla, la tenim a l’abast de les nostres mans.

Article original: http://balearesuniversal.com/alimentos-acidos-o-alcalinos-cuales-son-mas-recomendables/

————–

L'opinió expressada als articles és solament del seu autor, en cap cas de Gastronòmicament.