Per a la crema d’albergínia :Rostirem les albergínies al foc o al forn i quan s’hagin refredat una mica les pelarem.
La crema d’albergínies:
En un recipient d’alumini , posarem el romaní i sobre, amb un altre recipient que pugui quedar inserit , les albergínies ja pelades .
Cremarem el romaní i taparem perquè es quedi fumada .Un cop ja no faci fum , obrirem el recipient i posarem les albergínies al vas de la batedora amb una mica de sal , pebre i la nata i batrem .Omplirem els gots i adornarem amb la melmelada de pebrots vermells i els pètals de flors .La mermelada:En Thermomix :
Posem els pebrots en el got i els trossegem 6 segons a vel . 10 .
Afegim el sucre , el vinagre i l’aigua i programem 40 minuts , temperatura Varoma i vel. cullera .Tradicional :
En un cassó posarem els pebrots prèviament trossejats i la resta dels ingredients a foc lent fins que veiem que tingui la textura de melmelada .Per a ambdós casos :Omplim pots de vidre (que haurem esterilitzat prèviament en aigua bullint) amb la melmelada encara calenta , tancarem i els donarem la volta per aconseguir que facin el buit .Nota:La melmelada és millor tenir-la feta uns dies abans , ja que d’aquesta manera , agafa més cos . Combina molt bé amb tot tipus de formatges .Val la pena fer la quantitat que us indico , ja que així podreu disposar-ne durant diversos mesos .És molt important esterilitzar els pots on l’anem a conservar.El pas de fumar l’albergínia , es pot obviar , però si ho voleu fer i no ho he explicat molt bé , ho podeu veure al blog de Laura Almendros Coure Coulants que ho explica amb fotos .
·
·
0