Sorry, this entry is only available in Catalan. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Eldiario.es / AMIC – Redacció

Ni la llimona ni la taronja són, al contrari del que es pensa, els aliments més rics en vitamina C. Aquesta vitamina, és fonamental per al bon funcionament dels processos fisiològics humans i l’absència a la dieta de forma continuada, pot provocar molts de problemes de salut.

Segurament els sucs de fruites naturals venen més de gust de bon matí que una amanida, una hortalissa o una peça de fruita, però l’alta aportació de sucres lliures els fan poc aconsellables, sobretot per als infants.

Per això, és millor prescindir-ne, i substituir-los per altres aliments que aporten la quantitat diària necessària de vitamina C (que es situa entre els 40 i els 100 mil·ligrams, segons l’OMS) i que a més redueixen la ingesta de sucres i augmenten la de fibra vegetal, un compost fonamental per a la bona salut de la flora intestinal i per a mantenir l’obesitat, la diabetis i les malalties cardiovasculars allunyades.

Són fruites i hortalisses que s’han de menjar preferentment en cru per poder aprofitar el màxim de vitamines. Entre d’altres, són:

  • Pebres vermells
  • Julivert
  • Bròcoli
  • Kiwi
  • Papaia
  • Caqui
  • Alfàbrega
  • Raïm
Imatge: istock