Disculpa, pero esta entrada está disponible sólo en Catalán. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Per Eva Remolina – AMIC – Redacció

L’avellana (Corylus Avellana) és originària de la Xina.  És una de les fruites seques més consumides. Les de Reus són molt reconegudes i tenen la denominació d’origen pròpia.

Les avellanes es poden menjar crues i torrades, i solen ser part de salses que acompanyen a arrossos o guisats, en amanides, en el desdejuni barrejades amb els cereals o el iogurt, en rebosteria, o ben soles, per la qual cosa són un saludable piscolabis entre hores.

Es recomana prendre’n diàriament uns 10 grams, entre tres i quatre vegades a la setmana per a una dieta equilibrada.

Les propietats de les avellanes més destacades són:

  • És la fruita seca més recomanada durant l’embaràs, ja que contribueix a la bona formació del sistema nerviós del fetus.
  • Contenen un alt contingut de vitamina E (aporta el 86% de la dosi recomanada), per la qual cosa tenen efectes antioxidants.
  • També contenen altres vitamines com la B, la C i la K i minerals com el calci, coure, ferro, magnesi, manganès, fòsfor, potassi i zinc. Que entre altres funcions ajuden a cicatritzar ferides, a activar enzims del metabolisme o a ajudar a transportar l’oxigen i el diòxid de carboni.
  • Són riques en greixos saludables.
  • Per a esportistes són molt recomanables, ja que aporten molta energia, i també per a tots aquells que hagin de fer grans esforços físics o mentals
  • Tenen un alt contingut en fibra, combaten el restrenyiment i regulen el trànsit intestinal, com també eviten la formació de càlculs renals.
  • Com la resta de fruita seca, les avellanes són aptes per a diabètics perquè els hidrats de carboni que contenen són d’absorció lenta.
  • Mantenen ben controlat i equilibrat el colesterol.
  • Són beneficioses per al cor, perquè tenen una alta aportació d’àcid oleic.
Fotografia: istock