La xocolata Dubai és una barra de xocolata gurmet que combina una coberta de xocolata (normalment de llet o fins i tot blanca) amb un interior de crema de festuc, tahina o pasta de sèsam, i trossos cruixents de kataïfi (la pasta filo típica d’Orient).
El resultat és una combinació de textures i gustos dolços i salats que ha captat l’atenció de gurmets i xarxes socials.
La idea va sorgir el 2021 a Dubai amb l’empresa FIX Dessert Chocolatier, dirigida per la xocolataire britànic-egípcia Sarah Hamouda. Ella va estar embarassada i tenia ganes d’una barreja dolça i memorable, i es va unir amb el pastisser consultor Nouel Catis Omamalin per crear una barra que fusionés les dolçors del Pròxim Orient amb la xocolata occidental. El producte es va comercialitzar sota el nom: Can’t Get Knafeh of It, que fa referència al tradicional dolç knafeh.
La xocolata es va fer viral gràcies a un vídeo a TikTok (i altres plataformes) que mostrava el moment satisfactori de trencar la barra, veure la crema verd-festuc sortir, i sentir el cruixent. Aquell vídeo va acumular centenars de milions de visualitzacions cap al final del 2023.
A partir d’aquí, l’èxit es va estendre més enllà dels Emirats: marques internacionals, botigues i creadors de contingut van agafar la tendència i la van adaptar a mercats globals.
Hi ha diversos factors que han fet que la xocolata Dubai triomfi:
- Visual i sensorialment atractiva: contrast de curiós sabor i l’experiència sensorial de trencar la xocolata cruxient amb la crema que es desplaça.
- Ingredients exòtics als ulls del consumidor occidental: Festuc verd intens, pasta filo del món oriental, influències de la dolçor àrab… tot això aporta un cert aire de luxe o de novetat.
- Escassetat i exclusivitat percebuda: Al principi es venia en petites quantitats a Dubai, fet que reforçava la idea de que és un producte difícil de trobar i, alhora, és desitjat. Això ajuda a generar-ne expectació.
Imatge: Getty Images


