La cita gastronòmica més important del panorama balear, TaPalma Mallorca 2024, s’ha presentat aquesta setmana a l’Ajuntament de Palma.
L’esdeveniment, organitzat per AgenciaCom i Restauració Mallorca CAEB, i patrocinat per l’Ajuntament de Palma, Trasmed, Passion for Palma i la Fundació Mallorca Turisme, té la finalitat de dinamitzar la ciutat durant uns dies gràcies al sector de la restauració i posicionar Mallorca, i molt concretament la seva capital, com a punt neuràlgic de la gastronomia de l’Estat.
Aquesta nova edició, que reunirà els millors cuiners i bàrmans de l’illa, celebrarà el concurs de tapes i còctels el 25 de novembre al Palau de Congressos de Palma, mentre que la ruta es durà a terme del 27 de novembre a l’1 de desembre a diferents barris de la ciutat.
El director general d’AgenciaCom i organitzador de TaPalma 2024, Antoni Martorell, ha assegurat que enguany es perfila com la «millor edició de la seva història». Hi ha molts de motius, ha afegit, «però comptar amb el suport de totes les institucions i marques que ens acompanyen, que es retransmeti per IB3 TV en directe, que les associacions d’hotelers (AHP i ASHPAMA ) de la ciutat s’hagin implicat tant, i la visita d’agències de viatges de la península durant el dia del concurs per conèixer el producte i el destí, auguren una molt bona edició per continuar promocionant Palma i la seva gastronomia en temporada baixa i durant tot l’any».
El batle de Palma, Jaime Martínez, ha destacat que TaPalma, en la seva dinovena edició, s’ha consolidat com un referent a la ciutat. «La gastronomia és protagonista a Palma, i des de l’Ajuntament donam suport i impulsam aquests esdeveniments que valoren el talent i la creativitat dels nostres professionals», ha assenyalat. Per a Martínez, TaPalma s’alinea amb l’estratègia del consistori per promoure un turisme de qualitat que diversifiqui l’oferta i reforci el model de ciutat basat en la cultura, l’esport, el medi ambient i, per descomptat, la gastronomia.
Per la seva part, Miguel Pardo, director de Relacions Institucionals de Trasmed, ha animat la ciutadania d’altres municipis i de la resta d’illes a participar-hi. «La gastronomia, i en particular la tapa, és un mitjà de connexió interpersonal. Continuarem connectant la península amb les Balears i volem dur tanta gent com sigui possible a aquesta ruta gastronòmica de primer nivell», ha afirmat.
Inscripcions de bars i restaurants
Les inscripcions per als bars i restaurants que vulguin participar, tant en el concurs com en la ruta, continuen obertes i s’hi podran inscriure si emplenen el formulari d’inscripció que trobaran al web tapalma.com (971 432220) fins al 31 d’octubre.
Des del jurat del concurs, Igor Rodríguez, xef d’El Bandarra i president del jurat de TaPalma, ha recordat que les inscripcions pels bars, restaurants, cocteleries i cafeteries que vulguin participar en el concurs i a la ruta estan obertes a la web de TaPalma (tapalma.com) i ha animat tots els cuiners i restaurants a inscriure’s en el que considera «la festa gastronòmica més important de la ciutat i un portal de visibilitat molt gran pels negocis del sector de la restauració en general.»
El president de la Federació Empresarial de Restauració de les Illes Balears, Alfonso Robledo, ha destacat la importància de TaPalma al novembre, un dels mesos més fluixos per a la restauració. «Aquest esdeveniment ajuda a dinamitzar la ciutat, incentiva que la gent surti i genera activitat i feina. Animam tots els restaurants a participar», ha conclòs Robledo.
Cal recordar que, TaPalma Mallorca 2024, també tendrà una aplicació mòbil (app) amb informació dels restaurants que participen en la ruta de tapes i còctels.
En acabar la presentació, ha tingut lloc una degustació de productes del Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, patrocinador de la tapa temàtica de TaPalma Mallorca 2024, com també una mostra de productes de les Cooperatives Agroalimentàries de les Illes Balears.
A l’acte de presentació, celebrat el dimarts 22 d’octubre, hi han assistit, entre d’altres, el batle de Palma, Jaime Martínez; la regidora d’Economia, Comerç, Autònoms, Sanitat, Consum, Mercats i Fires de l’Ajuntament de Palma, Guadalupe Ferrer; el director de la Fundació Mallorca Turisme, José María Bautista; el director de Relacions Institucionals de Trasmed, Miguel Pardo; el director general d’AgenciaCom, Antoni Martorell; el president de la Federació de Restauració de les Illes Balears, Alfonso Robledo; el president de l’Associació d’Hotelers Platja de Palma, Pedro Marín; el president de l’Associació Hotelera de Palma, ASHPAMA, Javier Vich; el president de l’Associació de Cocineros Afincados en las Islas Baleares, ASCAIB; el president de l’Associació de Bartenders de les Illes Balears, Juan Antonio García així com Maria Llompart, directora de l’Escola d’Hoteleria de les Illes Balears, EHIB; representants de les Cooperatives Agroalimentàries de les Illes Balears i el president del jurat i xef del restaurant El Bandarra, Igor Rodríguez, entre altres patrocinadors i col·laboradors de l’esdeveniment.
Patrocinadors i col·laboradors
TaPalma Mallorca-2024, organitzat per AgenciaCom i Restauració Mallorca Caeb, compta amb el patrocini oficial de Trasmed; els patrocinadors institucionals com són l’Ajuntament de Palma, Fundació Mallorca Turisme i Passion for Palma; el patrocini del Palau de Congressos de Palma, San Miguel, Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, Distribucions Túnel, Café Rico, Autovidal, My Uniform i ADED; i la col·laboració del Consell de Mallorca, Voldis Balears, Makro, Cooperatives Agroalimentàries de les Illes Balears, Coca-Cola, Km0 Slow Food, José Luis Ferrer, Ascaib, Asociación de Bartenders de las Islas Baleares, l’Escola d’Hoteleria de les Illes Balears, Fundació La Caixa, Asociación Hotelera de Playa de Palma, Asociación Hotelera de Palma, Aico i Marketing Comline; com també els mitjans oficials IB3, COPE, Ultima Hora i Fires i Festes.