/

Consells per triar els millors cereals per a l’esmorzar

El món de la publicitat l'ha venut com una proposta ideals per a un desdejuni equilibrat, no obstant això, no sempre és així

Per Eva Remolina / AMIC 

En la majoria de llars, sobretot si hi ha infants, es consumeixen regularment cereals com a berenar o esmorzar.

El món de la publicitat l’ha venut com una proposta ideals per a un desdejuni equilibrat, no obstant això, no sempre és així, ja que la majoria d’aquests cereals contenen sucre i altres ingredients com sabors artificials o greixos que no els fan tan recomanables.

Per aquest motiu, cal fixar-se bé en l’etiqueta i verificar que la major part del contingut sigui d’algun cereal, com ara l’arròs, la civada, el blat o el blat de moro entre altres, i a més tenir en compte els següents consells:

  • Que siguin baixos en sodi. I és que la quantitat de sal no hauria de superar els 220 grams per ració.
  • El sucre també ha de ser baix, per la qual cosa són una millor opció les varietats que tenen com a molt uns 10 grams per ració. L’edulcorant pot ser en forma de sucre, sacarosa, etc., així que és important sumar-ho tot.
  • Seran més bons com més minerals i vitamines tenguin.
  • Decanta’t per aquells que tinguin més quantitat de fibra. La fibra no només ajuda a disminuir el colesterol o evitar malalties com la diabetis, sinó que a més ens sadollarà més i, per tant, evitarà que tinguem gana tot d’una.
  • Tria els integrals. Si bé, cal fixar-se bé en l’etiqueta, perquè encara que marqui fos el producte com a integral, aquest no serà considerat així si no conté almenys 5 grams o més de fibra per ració.
  • Quan vulguem comparar diferents productesfixant-nos en els valors nutricionals, fer-ho sempre comparant per grams i no per racions, ja que aquestes poden ser molt subjectives tant per part del fabricant com del mateix consumidor.

I si teniu dubtes, i voleu consumir un producte de major qualitat, és millor comprar els cereals naturals, que tot i que són més aviat fats, sempre podeu fer-los més gustosos si hi afegiu iogurt, fruits vermells o mel.

Imatge: Engin_Akyurt - Pixabay

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

*

code

 

Latest from Actualitat