La llarga ombra de les multinacionals encalcen en Pep. Concretament, La mutlinacional americana PepsiCO Inc. s’oposa a la marca Pep.

Fa aproximadament un any, Tomeu Riutort, Carme Verdaguer i Christoph Hafner varen registrar la marca Pep Cola, sense problemes. Ara, un any després, la important multinacional projecta la seva ombra allargada sobre ells.

PEPSICO Inc. ha enviat un escrit de 145 pàgines per oposar-se a la marca Pep Cola. En aquest escrit verifica a través del seu volum de vendes ( 67.000 millons de $ ) i el valor de la seva marca (18.000 milions de $), que és una marca renombrada que mereix una protecció especial. És a dir, pel fet de ser gran mereix més protecció!

I com era d’esperar, el funcionari de l’Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) ha denegat a Lemon Factory la possibilitat d’utilitzar el nom PEP COLA, així com les marques relacionades: PEP TONI, PEP ORANGE…

Quina és la llei que afecta en Pep?
La Llei 17/2001 del 7 de desembre de Marques, que aconsegueix “la discriminació positiva” per a Marques renombrades i notòries. És a dir: Marques Multinacionals. Aquesta llei va ser impulsada per Andema i el Foro de Marcas Renombradas, una lobby que es defineix com “Una alianza público-privada de las principales empresas españolas.. y las administraciones públicas competentes”. És a dir, la Oficina Española de Patentes y Marcas.

En un acte celebrat just després de lʼaprovació de la citada llei, Luis de Javier, vicepresident dʼANDEMA, comentava “En definitiva, con la nueva Ley de Marcas y el reconocimiento explícito de las marcas notorias y renombradas se ha tipificado, a mi entender, el principio de “discriminación positiva.”

Segons expliquen Tomeu, Carme i Christoph, la discriminació positiva que sʼha utilitzat per afavorir sectors o àmbits històricament discriminats (dones, minories ètniques, etc.) sʼutilitza ara per a protegir marques multinacionals que són les que precisament dominen el mercat. El Sr. Luis de Javier continua, “En efecto, los operadores jurídicos tienen ahora el instrumento que les permita proteger, sin reparos ni debilidades, con contundencia y rotundidad la distintividad ganada..”

Sembla que en PEP, segons lʼart. 8.3 de lʼesmentada llei, és un impostor!
– Perquè vol evocar una connexió amb PEPSI;
– Perquè es vol aprofitar indegudament de la PEPSI;
– Perquè vol menoscabar el caràcter distintiu o de notorietat o renom de PEPSI.

Què és Pep?

  • Pep és un nom propi de Balears, utilitzat majoritàriament, senzill i pròxim.
  • Pep és el nom que hem posat al refresc, per dirigir-mos al mallorquí mitjà, al que podries ser tu o jo o qualsevol de nosaltres.
  • Pep Lemon i ara Pep Cola es produeixen de forma local, natural i amb compromís social.
  • Les Peps no es posicionen per competir amb les grans marques multinacional, ni per producció, ni per filosofia, ni per preus, ni per noms!
Això no quedarà així
Els creadors de la beguda asseguren que contestaran legalment la “batalla”, però que mentrestant, diuen, “ens prendrem el tema amb humor…

A partir d’ara
Josep Cola,
però digue’m… Pep”