Unió de Pagesos ha fet públic un estudi sobre l’origen dels productes agraris a les grans superfícies de Mallorca.

La recerca es va fer  fa 15 dies a Aldi, Lidl, Mercadona, Hipercentro, Grup Ifa (Bip Bip), Eroski, Alcampo, Carrefour i Dia. Dos treballadors d’Unió de Pagesos varen visitar una botiga dels comerços seleccionats. Si bé és cert que hi havia productes esgotats, l’estudi és significatiu en un moment en què la població està més conscienciada amb la importància de consumir producte local.

El resultat és que Eroski és la cadena que més aposta pel producte local, seguit dels supermercats Bip Bip i Hiper Centro. Tot i que l’estudi s’ha fet a  Mallorca, cal dir que s’ha definit com a producte local com a aquell aliment d’origen agrari produït a les Illes Balears.

A més,  les dades recollides evidencies que el sector de la carn balear té molt poc pes dins les grans superfícies i comenten que alguns supermercats no especifiquen l’origen de la carn que venen a la carnisseria, a diferència del que fan en els productes envasats. A més, han trobat pollastre anunciat com a producte local (els consta que ja estava en venda durant l’any 2019), quan l’únic escorxador d’aviram a Mallorca va tornar a obrir el mes de gener de 2020 i encara no hi ha explotacions amb produccions significatives.

Podeu consultar l’estudi Origen dels productes agraris a les grans superfícies de Mallorca aquí.