La ciutat d’Eivissa ha presentat dimarts d’aquesta setmana, a la Sala Capitular de l’Ajuntament, la iniciativa dTAPASxIBZ, una nova ruta i certamen gastronòmic que neix amb una clara vocació estratègica: activar el teixit econòmic local, impulsar el producte quilòmetre zero i fomentar un turisme gastronòmic més enllà dels mesos d’estiu.
La ruta i concurs de tapes -que celebrarà la primera edició del 15 al 19 d’octubre de 2025– té el suport institucional de l’Ajuntament d’Eivissa, està organitzada per AgenciaCom, organitzadors de TaPalma, té el patrocini de Trasmed, i la col·laboració de l’Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries d’Eivissa i ForESTARa Illes Balears (FERIB) i l’Associació de Cuiners Afincats a les Illes Balears (ASCAIB).
Amb un format accessible i participatiu, dTAPASxIBZ proposa un recorregut per bars i restaurants de la ciutat d’Eivissa a través de tapes creatives —una de lliure i una altra de temàtica— elaborades amb producte local. Les propostes seran valorades tant per un jurat professional com pel públic, que podrà votar mitjançant una aplicació específica.
El projecte cerca consolidar-se com un motor de dinamització per al sector, aprofitant els mesos de temporada mitjana i amb la promoció del consum responsable a l’entorn urbà.
Durant l’acte institucional, hi han intervingut diversos representants d’entitats implicades, com ara el president de l’Associació de Cuiners Afincats a les Illes Balears (ASCAIB) i membre del jurat de TaPalma entre molts altres certaments, Koldo Royo.
Àlex Minchiotti, regidor de Comerç i Mercats de l’Ajuntament d’Eivissa, .ha remarcat que „amb dTAPASxIBZ volem demostrar que Eivissa és una ciutat per menjar-nos-la, en el sentit més ampli de la paraula. Som una destinació que ofereix molt més que sol i platja, amb una gastronomia que parla de la nostra cultura, el nostre producte local i la nostra gent. Aquesta ruta és una invitació a redescobrir la nostra ciutat a través dels seus bars i restaurants, a assaborir el talent dels nostres. A més, és una oportunitat per posar en valor el producte quilòmetre zero i reforçar la imatge d’Eivissa com a destinació gastronòmica de qualitat, sostenible i inclusiva. Convidam tant residents com visitants a sumar-se a aquesta experiència gastronòmica única“, ha manifestat Minchiotti.
Des de l’organització, Antoni Martorell, CEO d’AgènciaCom, ha assenyalat que „desembarcam a Eivissa amb l´experiència acumulada de més de 20 anys d’organització de TaPalma, el concurs de tapes més important de les Balears, amb el ferm compromís de crear aquí un projecte a llarg termini, que combini el valor de la gastronomia local amb la innovació i la participació ciutadana“.
A més, ha ressaltat, és important destacar que „el guanyador de dTAPASxIBZ representarà l’illa al Concurs Nacional de Tapes d´Espanya com a ambaixador del talent eivissenc, i a més hi haurà una tapa especial pensada per a persones celíaques, perquè pensam en una ruta inclusiva i de qualitat seguint la línia marcada per l´Ajuntament d´Eivissa.“
Per part del patrocinador empresarial principal, Miguel Pardo, delegat de Trasmed a les Balears i director de relacions institucionals del Grup Grimaldi a Espanya, ha destacat que „Trasmed aposta per Eivissa, pel seu producte, per la seva tradició i per la seva cultura. Donar suport a aquesta ruta és contribuir al desenvolupament d‘una illa que té molt a oferir els 365 dies de l’any.“
El president d’ASCAIB, Koldo Royo, ha defensat el paper de la restauració a l’economia de les illes assegurant que „projectes com aquest ajuden a desestacionalitzar el turisme ia demostrar que la gastronomia és clau per mantenir activa la ciutat durant tot l’any. Entre tots, estam apostant per allargar la temporada des del propi sector.“
La inscripció per als restaurants estarà oberta des del mes de juliol fins al 15 de setembre. L’organització preveu assolir una participació d’almenys 20 establiments i superar les 5.000 tapes servides durant els cinc dies del certamen.
En acabar la presentació, la cuinera del restaurant Tierra de Ibiza, Estela Armada, ha preparat una desgutació de producte local al costat del brioix amb salmó fumat elaborat pel xef Koldo Royo.