Casa Esment va acollir la quarta edició de la Jornada de Tastadors Professionals de les Balears. Aquesta sessió tècnica, creada fa quatre anys per la IGP Sobrassada de Mallorca i la DO Binissalem, i a la qual s’ha sumat la DO Pla i Llevant en les dues darreres edicions, té com a objectiu la formació contínua dels panells de tast d’aquestes marques de qualitat.
En aquesta ocasió, 42 professionals van participar en una jornada centrada en l’intercanvi de coneixements, que va tenir lloc el 9 de juliol, una eina imprescindible per garantir el rigor, l’autenticitat i la fiabilitat en les avaluacions sensorials dels productes agroalimentaris de les illes.
Dels secrets del pernil a la revolució del vermut
El programa va arrencar amb el pernil de la DOP Los Pedroches. Juan Luis Ortiz, secretari general i director tècnic del Consell Regulador, va oferir un tast comentat on va desgranar les característiques organolèptiques que defineixen l’excel·lència d’aquest producte. A més, Ortiz va reivindicar el paper de les denominacions d’origen com a autèntics motors de desenvolupament i protecció del territori.
La segona part de la jornada va estar dedicada al món del vermut, conduïda per José M. Natta, mestre vermuter, doctor en Química i president de l’Associació de Periodistes Gastronòmics de Balears. Després d’explicar-ne l’evolució històrica i la importància tant dels botànics com del vi base, Natta va guiar un tast de sis vermuts, entre els quals va destacar una referència premiada als World Vermouth Awards 2025.
La jornada es va cloure amb un espai per fer xarxa entre els assistents, que van poder compartir experiències mentre degustaven el pernil de la DOP Los Pedroches maridat, de manera immillorable, amb els vins de les DO Pla i Llevant i DO Binissalem.
Actualitat / Portada / Reportatges i novetats
Vi, pernil i vermut protagonitzen la quarta Jornada de Tastadors Professionals a Mallorca
La trobada, impulsada per la IGP Sobrassada de Mallorca i les DO Binissalem i Pla i Llevant, va reunir 42 experts a Casa Esment per perfeccionar l’anàlisi sensorial.
·
Comparteix-ho










Deixa un comentari