Actualitat / Portada / Reportatges i novetats

Marta Vidal escollida per majoria absoluta com la nova presidenta de la DO Cava

La nova presidenta impulsarà un full de ruta centrat a prestigiar la DO Cava, valorar la vinya i generar confiança en el sector

·

El Ple del Consell Regulador de la DO Cava ha triat avui a Marta Vidal com a nova presidenta de la denominació d’origen Cava per als pròxims quatre anys. La votació va tenir lloc l’11 de juny a la seu del Consell Regulador a Vilafranca del Penedès i ha comptat amb el suport per majoria absoluta dels vocals del Ple, integrat de manera paritària per representants del sector productor i elaborador.

Marta Vidal, la primera dona a ostentar la presidència de la DO Cava, assumeix el repte amb l’objectiu de generar una visió compartida del sector per a poder posicionar al Cava on realment es mereix. També ha volgut agrair la confiança dipositada pel Ple i ha destacat que “assumeix aquesta responsabilitat amb il·lusió, humilitat, respecte i un compromís absolut cap al futur del Cava”.

Valorar la vinya i generar confiança en el sector

Marta Vidal, nascuda al Penedès, és llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses, ha desenvolupat la seva carrera professional en la banca, i ha ocupat posicions directives destacades. Des de 2017 ocupa el càrrec de CEO en Vallformosa, celler amb més de 150 anys d’història situada a Vilobí del Penedès (Barcelona) amb el repte de transformar i professionalitzar el seu model empresarial.


Vidal ha assenyalat com a prioritats estratègiques del seu mandat prestigiar la DO Cava, valorar la vinya i generar confiança en el sector.

Així mateix, el Ple ha elegit com a vicepresident de la DO Cava a David Sendra Anglès, qui acompanyarà a la presidència durant aquest nou mandat de quatre anys.

El Ple del Consell Regulador de la DO Cava està integrat pels següents vocals:

  • Representants dels viticultors de cooperatives: Enric Ferré Ginovart i Miguel Lleixa Masana, tots dos de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya.
  • Representants dels viticultors no adscrits a cooperatives: David Sendra Anglès i Fernando Medina (Dominio de la Vega SL), tots dos representants de la candidatura conjunta de Unió de Pagesos i Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC), i Joan Colomer de J. Fortuny Fàbregas SL en representació de la Associació de Viticultors del Penedès.
  • Representant de cellers elaboradors de vi base: Adrià Rabadà de CEVIPE, Grup Cooperatiu SCCL, en representació de l’entitat Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya.
  • Els representants dels cellers elaboradors: en representació d’AECAVA-Associació Elaboradors de CAVA són Josep Palau de Freixenet, SA, Pere Escolar de García Carrión 1890, SL, Bruno Colomer de Codorníu, SA, Pere Ventura de Pere Ventura i Família, SL, Joaquim Tosas de Bodegues Sumarroca, SL i Montse Nicolàs de Vinya Torreblanca, SL.