/

Els mallorquins prefereixen la frescor del producte

La frescor del producte és el factor més valorat pels consumidors. Aquesta és la conclusió del darrer capítol de l’estudi de consumidors elaborat per l'Institut de Qualitat Agroalimentària

El darrer estudi de l’Institut de Qualitat Agroalimentària analitza els factors que influeixen en la decisió de compra d’aliments dels consumidors

La frescor del producte és el factor més valorat pels consumidors. Aquesta és la conclusió del darrer capítol de l’estudi de consumidors elaborat per l’Institut de Qualitat Agroalimentària que serveix per analitzar els factors que influeixen en la decisió de compra d’aliments de les persones residents a l’illa de Mallorca.

De les conclusions s’extreu que el factor més valorat pels consumidors és la frescor del producte, amb un 2,712; la majoria que fa aquesta valoració són dones de la part forana que viuen en família.

El preu, que obté una puntuació del 2,592, preocupa a les dones de 46 anys o més, de la part forana, que viuen en família. La relació qualitat-preu obté un 2,574, i la qualitat, un 2,57. Els consumidors que valoren aquest darrer factor com a molt important són persones de menys de 46 anys, nascudes a les Illes Balears, residents a Palma i que compren a l’hipermercat. En canvi, el factor oferta el valoren més les dones no nascudes a les Illes Balears que viuen en família.

En qualsevol cas, tots els factors estudiats, excepte altres i el producte ecològic, obtenen puntuacions de més de 2 punts, la qual cosa significa que són importants per als compradors.

El costum de consumir un producte el valoren molt positivament les persones de 46 anys o més, nascudes a les Illes Balears, que viuen en família.

L’origen dels productes el reconeixen les persones de 46 anys o més, nascudes a les Illes Balears, que resideixen a Palma, en parella, i que tenen el costum de comprar al mercat. Pel que fa al producte ecològic, el valoren les persones de més de 46 anys que viuen soles, nascudes a les Illes Balears, residents a Palma i que compren al mercat.

Finalment, el perfil dels consumidors que valoren la marca com a molt important són les persones de 46 anys o més, nascudes a les Illes Balears, residents a Palma, que viuen en família i compren a l’hipermercat. La dada curiosa és que les dones no nascudes a les Illes Balears valoren el factor presentació com a molt important, amb una puntuació de 2,256.

Metodologia de l’estudi

L’objectiu principal d’aquest estudi és conèixer els factors de decisió de compra més valorats pels consumidors i el perfil dels consumidors amb relació als aliments que compren. La metodologia que s’ha emprat és una enquesta adreçada a cinc-centes persones consumidores residents a Mallorca, la meitat a Palma i l’altra meitat a la part forana, de les quals el 49,4 % eren homes i el 50,6 %, dones.

Per valorar els factors de compra, com ara la qualitat, l’origen, el preu, la frescor, la procedència agrària ecològica, la relació qualitat-preu, la presentació, la marca, el costum de consum, les ofertes i d’altres aspectes, es va demanar als enquestats que els valoressin amb una puntuació de l’1, en el cas que el consumidor el consideri poc important, al 3, si el considera molt important.

Consultau l’estudi complet a: http://www.caib.cat/pidip/annexes/2017/8/11/2180230.ppt

Foto: www.caib.cat

Leave a Reply

Your email address will not be published.

 

Latest from Actualitat