/

La gana emocional: què és i com es pot superar

Normalment, aquest tipus de conductes, s'associen a sentiments negatius i es deriven de problemes emocionals que no som capaços de gestionar convenientment

Eva Remolina – AMIC

L’ansietat, la ira, la tristesa o l’avorriment són emocions que ens poden fer sentir la necessitat de sense que existeixi una necessitat de gana real.

Normalment, aquest tipus de conductes, s’associen a sentiments negatius i es deriven de problemes emocionals que no som capaços de gestionar convenientment, per la qual cosa la millor manera de poder controlar-les és identificant els problemes que originen aquests actes inadequats.

Un cop detectat l’origen o la causa, es farà més fàcil solucionar-los. Alguns hàbits que podem usar per a ajudar a controlar-nos davant els atacs de gana emocionals són:

  • Dedicau almenys vint minuts als menjars principals.
  • Mastegau a poc a poc.
  • Beveu aigua abans dels menjars, com també cada vegada que ens vingui la necessitat de menjar. També podem alternar l’aigua amb infusions, que a més de sadollar-nos, ens ajudaran a relaxar-nos.
  • Practicau algun esport.
  • Feu tècniques de relaxació.
  • Optau per aliments més saludables, ja que normalment, ens decantam per aquells productes amb més sucre i, per tant, amb un alt nivell calòric.
  • Planificau què menjareu de manera setmanal, per a així evitar improvisar.
  • Augmentau el consum de fruites i aliments amb fibra perquè ens faran sentir més tips.

No obstant això, si amb tots aquestes aquestes recomanacions no som capaços de controlar aquesta gana impulsiva i aquesta ansietat per menjar es converteix en quelcom de tipus patològic, serà el moment de posar-nos en mans de professionals, com ara nutricionistes i psicòlegs, perquè ens ajudin a eliminar aquests mals hàbits, que a la llarga, poden comportar complicacions serioses per a la nostra salut.

Fotografia: Getty Images

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

code

 

Latest from Actualitat