La cita gastronòmica més important del panorama balear, TaPalma 2022, s’ha presentat dilluns 17 d’octubre a l’Ajuntament de Palma. El batle de la ciutat, José Hila, juntament amb Antoni Mercant, director de Relacions Institucionals de Baleària, patrocinador oficial de TaPalma 2022, han presidit l’acte al qual s’han sumat el director general d’AgenciaCom (agència organitzadora de TaPalma 2022), Antoni Martorell, Alfonso Robledo, president de Restauració CAEB i Antoni Palou, president del Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, patrocinador de la tapa temàtica de TaPalma 2022, entre altres patrocinadors i col·laboradors.
Aquesta nova edició, que reunirà els millors cuiners i bàrmans de l’illa, celebrarà el concurs de tapes i còctels el 21 de novembre al Palau de Congressos de Palma, mentre que la ruta es durà a terme del 23 al 27 de novembre diferents zones de la ciutat. També hi haurà concerts a diferents punts de la ciutat amb l’objectiu de dinamitzar els vespres de la ruta TaPalma els dies 23, 24, 25 i 26 de novembre.
Com a novetats més importants, TaPalma 2022 tendrà una nova eina; App TaPalma 2022, amb informació dels restaurants que participen en la ruta de tapes i còctels.
Premis del concurs Tapalma 2022
Pel que fa als premis del concurs, el guanyador de cada categoria rebrà, a més a més del xec de Makro, un premi en metàl·lic (Tapa TaPalma 600 €, tapa temàtica 500 € i còctel 500 €). A més també es donaran tres accèssits, a la millor tapa maridada amb cervesa Mahou, a la millor tapa elaborada amb DO Oli de Mallorca i al millor còctel elaborat amb producte Antonio Nadal.
Antoni Martorell, director general d’AgenciaCom, ha explicat que TaPalma “és un esdeveniment consolidat i coral, en el que participen molts actors, com a institucions públiques, entitats empresarials i empreses privades i cada any creix una mica més”.
Antoni Martorell ha anunciat, a més, la presència de TaPalma al Campionat Nacional de Tapes i Pinxos de Valladolid, el pròxim 7 de novembre, on es presentarà aquest esdeveniment en l’àmbit nacional i a Barcelona, de la mà del seu principal patrocinador, Baleària.
Finalment, el director general d’AgenciaCom ha volgut destacar que TaPalma “any rere any, Tapalma es converteix en un esdeveniment molt important per donar un impuls a la ciutat i dinamitzar la restauració a Palma en un moment de l’any difícil per fer negoci”.
En representació del restauradors, Alfonso Robledo, presidente de Restauració CAEB, ha expressat que “el pitjor moment per al nostre sector és la darrera setmana de novembre i TaPalma és un esdeveniment que empeny la gent a sortir al carrer, a visitar els locals adscrits i això provoca una dinamització de l’economia, que tanta falta fa als restauradors i, a més, ajuda a allargar la temporada, que és el que intentem fer conjuntament amb les institucions públiques, com Palma 365 i el consell de Mallorca.
El president del jurat de TaPalma, el cuiner Igor Rodríguez, ha agraït la confiança dipositada en la seva persona per presidir un any més el jurat del concurs. A més, ha destacat que aquesta edició de TaPalma “serà la més important de totes gràcies a la presència de l’esdeveniment al concurs estatal de Valladolid i ha animat els establiments a participar a la ruta”.
A més a més, Sònia Pou, relacions públiques de l’Associació de Bartenders de les Illes Balears (ABIB) i presidenta del Jurat de còctels,ha expressat que “per a mi és un plaer veure com creix aquest esdeveniment després dels anys tan dolents que hem passat per culpa de la covid-19. TaPalma és un esdeveniment que situa els bars en el nivell més alt”. Cal dir que aquesta edició, el concurs de cocteleria estarà patrocinat per Distribucions Túnel, i el guanyador de l’accèssit al millor còctel elaborat amb producte Antonio Nadal s’endurà un xec de 300 euros de compra de productes Túnel.
Antoni Mercant, director de Relacions Institucionals de Baleària, ha remarcat que “des de Baleària vam apostar per aquest projecte des del primer moment i estam molt orgullosos, com empresa local, de dur el nom de TaPalma per tot on anam. La simbiosi publicoprivada ha fet de TaPalma un esdeveniment molt important en el calendari”, ha conclòs Mercant.
Per la seva banda, Antoni Palou, president del Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, patrocinador de la tapa temàtica de TaPalma 2022, ha fet referència a la “satisfacció poder participar en una iniciativa com aquesta, tan exitosa, que es converteix en una oportunitat pel nostre producte després d’aquests anys difícils. La sobrassada és un producte tan emblemàtic de Mallorca que no podíem deixar passar l’oportunitat de participar d’aquest esdeveniment”.
El director de la Fundació Mallorca Turisme, Miquel Pastor ha expressat que “”des de la Fundació Mallorca Turisme creim que la gastronomia és un dels productes turístics que volem potenciar per la nostra ciutat. És un producte que ajuda a desestacionalitzar, ja que el mes de novembre és un mes on molt establiment de temporada romanen tancats, i aquest tipus d’esdeveniments ajuden a dinamitzar la restauració i la ciutat”.
Per finalitzar, el batle de Palma, José Hila, ha afirmat que que TaPalma “és l’exemple més clar de col·laboració publicoprivada. Es tracta d’un esdeveniment que promociona el producte local i posa el nom de Palma en boca de tots. Per la ciutat és un esdeveniment molt important per les dates en què se celebra i vull animar a tothom a què participi i als residents i visitants que ho gaudeixin, perquè genera gasto i ocupació. TaPalma s’ha convertit en un clàssic, és un esdeveniment totalment consolidat, que no deixa de reinventar-se i que any rere any és més ambiciós. S’ha convertit en ambaixador de la ciutat més enllà de les nostres fronteres”.
Cal destacar que el mateix 21 de novembre se celebrarà la III edició del Fòrum TaPalma per a Professionals, un punt de trobada amb conferències i taules rodones on els experts de la restauració i l’hostaleria debatran sobre el present i el futur del sector, que tindrà lloc al Palau de Congressos de Palma.
Patrocinadors i col·laboradors
TaPalma 2022 és organitzat per AgenciaCom i Restauració Mallorca CAEB, i té el patrocini oficial de Baleària; els patrocinadors institucionals com són la Fundació Mallorca Turisme i l’Ajuntament de Palma; el patrocini de Palau de Congressos de Palma, Mahou, Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, Autovidal, Makro i DO Oli de Mallorca; la col·laboració de Coca-Cola, ASCAIB, Associació de Bartenders de les Illes Balears, l’Escola d’Hoteleria de les Illes Balears, Ahorro Luz y Gas, CaixaBank i Fundació La Caixa i José Luis Ferrer; a més de Mallorcadiario.com, Fibwi, COPE i Ultima Hora com a mitjans oficials.