Per Eva Remolina – AMIC – Redacció 

Les fruites vermelles destaquen perquè són un tresor de vitamines i propietats. Són un bon complement per acompanyar iogurts, batuts, cereals i amanides, o, també, directament com a snack.

Ara comença la temporada dels fruits vermells com les maduixes, les mores, les prunes i les cireres. A continuació podeu consultar les propietats de les més destacades:

  • Maduixa: Són riques en vitamines E, C, B i K, i un bon aliat per combatre la tensió arterial alta i l’àcid úric. És una de les fruites que toleren millor els diabètics. A més combaten l’anèmia.
  • Mora: redueixen el colesterol dolent com també cuiden de les dents i genives.
  • Pruna: són les fruites contra el restrenyiment per excel·lència. Les podeu prendre al matí, en dejú, per regular el trànsit intestinal.
  • Cirera: són depuratives i diürètiques. A més, redueixen el dolor de les articulacions. També milloren la pell, ja que combaten els radicals lliures, responsables de la degeneració cel·lular, i ajuden que s’hidrati.
  • Nabiu: tenen molts antioxidants, són uns antiinflamatoris totalment naturals.
  • Grosella: Reparen el sistema vascular, i no tothom sap que tenen més vitamina C que les taronges.
Foto istock.com