Amb la voluntat de reactivar l’economia, el Consell de Mallorca ha posat en circulació 4.778 bons de regal que es podran bescanviar per un lot de vint-i-dos productes de Mallorca quan es faci una despesa mínima en un dels establiments adherits.

Aquesta nova campanya de foment del producte de Mallorca de la institució es desenvoluparà els pròxims tres mesos. Així ho ha explicat Catalina Cladera, presidenta del Consell, i Jaume Alzamora, conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local en un acte celebrat el 9 de juliol a Agromallorca.

El Departament de Promoció Econòmica ha subvencionat l’adquisició d’aquests 4.778 lots amb 825.000 euros. El conseller Alzamora ha valorat que amb aquest projecte «seguim en la línia d’apostar per l’economia social i solidària, ja que s’hi han implicat cooperatives, botigues de comerç just i el mateix sector productiu, que ens aporta producte de km 0». Així mateix, ha apuntat que «són empreses clau perquè Mallorca diversifiqui la seva economia», ja que implica sector primari, agricultura ecològica, artesania i patrimoni, i empreses de transformació del seu producte.

Funcionament de la campanya
La ciutadania podrà sol·licitar els bons a través del web ajutsmallorca.com i els podrà bescanviar per un lot de productes de Mallorca quan hagi fet una despesa mínima de 200 euros a una de les cooperatives, botigues del sector productiu o comerços d’economia social adherits a la campanya.

Les compres s’han d’haver fet entre el 25 de juliol i el 25 d’octubre, fet que contribuirà a dinamitzar el sector durant tot l’estiu. A cada bo apareixerà la data a partir de la qual es pot recollir el lot. Per fer-ho, la persona beneficiària ha de presentar el bo, els tiquets de compra de l’establiment i el DNI. El bo s’ha de sol·licitar aquí: https://lotproductesmallorca.cat/#form

El lot conté vint-i-dos productes elaborats a l’illa i està valorat en 153 euros. Els productes formen part de les diferents denominacions d’origen presents a Mallorca (tant d’oli com de vi), de la IGP Sobrassada de Mallorca, dels productors ecològics o professionals de l’artesania amb carta acreditada.

Hi participen catorze cooperatives, vuit botigues de la Fundació Deixalles i vint-i-quatre botigues de productors (una vinoteca, un celler i 22 botigues d’Agromart), que es poden consultar a https://lotproductesmallorca.cat/comercos.

El contingut dels lots és el següent:

  • Una greixonera de test artesana d’entre 25 i 30 cm de diàmetre
  • Una botella de vi de la IGP Vi de la Terra de 75 cl
  • Un pot de ciurons ecològics de 350 g
  • Un pot de confitura ecològica de 250 g
  • Una sobrassada de la IGP Sobrassada de Mallorca d’entre 600 i 800 g
  • Un paquet de neules artesanes de 150 g
  • Una botella d’herbes artesanes de 70 cl
  • Una pedra de sabó artesà de 90 g
  • Un bossa de roba de tela de llengües artesana de 39 x 40 cm
  • Una botella de vi de la DO Pla i Llevant de 75 cl
  • Una botella de vi de la DO Binissalem de 75 cl
  • Una bossa d’ametles de la IGP Ametlla de Mallorca de 500 g
  • Una botella d’oli de la DO Oli de Mallorca de 500 ml
  • Un siurell
  • Un pot de salsa de garrova ecològica de 350 g
  • Un pot de flor de sal ecològica de 50 g
  • Un pot d’olives de la DO Oli de Mallorca de 200 g
  • Un producte ecològic derivat de la tomàtiga de ramellet mallorquina
  • Un paquet de galetes artesanes de 250 g
  • Un formatge artesà de 350 g
  • Una botella de salsa coenta artesana de 100 ml o de confitura artesana de 400 g
  • Un gató d’ametla de l’Associació de Forners i Pastissers Artesans de Mallorca de 500 g

Catalina Cladera ha explicat que “és una campanya diferent, amb la qual volem augmentar sensibilitat del consumidor respecte el producte de Mallorca, que cada es vegada valora més i dinamitzar-ne la venda. Es tracta de reforçar entre tots la indústria agroalimentària, productors i establiments locals, que han demostrat estar a l’alçada durant aquesta crisi i també premiar els consumidors que aposten per producte de Mallorca”.

Isabel Vicens, gerent d’Agromallorca, ha remarcat que “els productors mallorquins i la indústria agroalimentària necessitam aquest suport, necessitam que tant les institucions com els consumidors finals ens ajudin a potenciar la venda. Per això aquestes iniciatives són tan importants”. A més, ha posat de relleu que es compti amb les cooperatives, denominacions d’origen i marques de garantia perquè el client conegui el producte d’aquí. A més, ha remarcat que, així com treballen les mateixes cooperatives, «s’ha de cooperar i compartir entre tots».