Sense categoria

Lloret acull el Festival Sobirania Alimentària

S’hi debatran i tractaran solucions davant els problemes que fan perillar el món pagès de Mallorca

·

El proper dissabte 16 de maig, el convent de Lloret de Vistalegre acollirà el Festival Sobirania Alimentària. Es tracta d’una trobada en què es reflexionarà sobre com fer front a la crisi del món i es parlarà de solucions connectades per tot i per tothom.

La cita tendrà lloc de 10 a 21 hores i, més tard, hi haurà la part festiva, de 21 a 01 hores, a la Comuna de Lloret

Davant situacions com la crisi de l’estret d’Ormuz, el canvi climàtic, la pèrdua de biodiversitat, Mercosur, la falta de relleu generacional, el sobreconsum i la sobreconstrucció, les terres degradades i els acuífers contaminats, la monopolització de terra i l’excés de burocracia… aquesta cita pretén ser una crida a la pagesia de vocació i professional, gent de ciutat i del món ruralper  codissenyar solucions col·lectives.


En aquest esdeveniment popular, amb esperit crític i regeneratiu s’hi tractaran temes, com ara:

  • Joves i relleu generacional
  • Tornajornals i suport mutu
  • Arbres de futur i agroforesteria com a solució
  • Sol rústic per agricultura
  • Disseny i maneig regeneratiu agrícola i ramader
  • Pla d’emergència comunitaria
  • Apoderament i governança,…

Durant la jornada hi haurà:

  • Taules rodones
  • Microxerrades
  • Tallers
  • Dinàmiques de grup
  • Documentals agroecológics: me ecològic , pedra i oli, Assemblea Ciutadana pel Clima,…
  • Exposicions
  • Intercanvi de llavors i planter: dugués lo teu!
  • Dinar popular amb cuines solars
  • Assemblea de cloenda
  • Música, art i celebració d’una nova i vella manera de fer !
  • Mercadet

Amb l’objectiu de:

  • Fomentar una transició entorn de l’agroecologia.
  • Fomentar el relleu generacional en l’agricultura
  • Un  canvi que rescati lo millor del passat i conservació millor del present.
  • Accions i polítiques per un augment real i notable en la sobirania alimentaria a curt i mitjà termini.

L‘entrada és lliure i gratuïta, i s’hi pot fer un donatiu. Les inscripcions s’han de fer a porta o a través de l’enllaç següenthttps://www.tickettailor.com/events/academiadelclima/2148266