/

“L’anyada d’oli de Mallorca d’enguany és excepcional”

Joan Mayol, president de la DO Oli de Mallorca, també explica que el rendiment de l'oliva ha estat baix

El Casal Solleric ha acollit aquesta setmana, concretament dilluns, la presentació de l’oli novell d’enguany, acte amb què la Denominació d’Origen Oli de Mallorca anuncia l’arribada dels primers olis d’oliva verge extra de la collita de 2025.

Sobre aquesta anyada, el president del consell regulador, Joan Mayol, ha explicat als assistents que «tot i que ha estat una campanya notablement millor que la de l’any passat quant a volum de quilos d’oliva recol·lectada, el rendiment obtingut pels productors ha sigut baix, això sí, la qualitat dels olis és excel·lent».

Mayol ha destacat també les magnífiques qualitats que ofereix l’oli novell, l’oli d’oliva verge extra acabat d’elaborar, el qual comença a arribar a mercats i establiments en aquestes dates, just a temps per poder gaudir-lo en les festivitats que s’aproximen.

Els assistents a la presentació, entre ells Joan Simonet, conseller d’Agricultura, Pesca i Medi Natural; Joan Llabrés, director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local; Guadalupe Ferrer, regidora d’Economía, Comerç, Autònoms i Restauració de l’Ajuntament de Palma, com també elaboradors, productors i membres del consell rector, han pogut tastar diferents referències d’entre els més de dotze olis d’oliva verge extra (OOVE) obtinguts d’olives de les varietats arbequina, piqual, mallorquina i empeltre, que són les castes autoritzades per la DO Oli de Mallorca.

En aquesta campanya de 2025, les onze tafones inscrites ja han rebut més de 5.000 tones d’oliva provinents de plantacions de més de 700 olivicultors.

Amb xifres com aquesta, podria ser que la vintena d’envasadores i més d’un centenar de marques autoritzades disposin de devers de mig milió de litres d’OOVE per comercialitzar-lo sota el distintiu de qualitat diferenciada.

La presentació de l’Oli Novell ha comptat amb el suport de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació i la Unió Europea.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

 

Latest from Actualitat