Aquest matí ha tingut lloc a l’Hotel Melià Cala Galdana la presentació oficial de les jornades gastronòmiques Menorca al Plat, que enguany celebren la 12a edició i que es consoliden com una de les cites gastronòmiques més esperades del calendari local.
A l’acte, hi han participat Antoni Sansaloni, president de l’Associació Menorquina de Cafeteries, Bars i Restaurants adherida a PIME Menorca; i dels col·laboradors amb representació de Begonya Mercadal, directora de la Fundació Foment del Turisme de Menorca; i Carolina Quevedo, gerent de la DOP Formatge Maó-Menorca, que han destacat la importància d’aquesta iniciativa com a motor de promoció del producte local, de la cuina menorquina i de l’impuls a l’activitat de restauració a l’inici de temporada.
Sota el lema Degusta els sabors típics de Menorca, les jornades se celebraran del 23 de maig a l’1 de juny del 2025, amb la participació de 14 restaurants repartits per tota l’illa.
Cada establiment oferirà un menú especial de migdia i/o vespre, que inclourà una degustació de formatge Maó-Menorca, plats elaborats amb receptes tradicionals o productes locals, postres vinculades a la rebosteria menorquina i una copa de vi (preferentment de cellers menorquins), a més de pa. El preu del menú serà fixat lliurement per cada establiment.
Com en edicions anteriors, la DOP Formatge Maó-Menorca col·labora amb el lliurament de dues peces de formatge a cada restaurant participant, així reforça la visibilitat d’un dels productes estrella de la gastronomia insular.
Els establiments que hi participen són:
- Moli d’es Racó (es Mercadal)
- Hotel Jeni & Restaurant (es Mercadal)
- Restaurant Cafè Bistro Sol 32 (es Mercadal)
- Mesón Can Jaume (es Mercadal)
- Aquarium Port Ciutadella (Ciutadella)
- Aquarium Cala en Bosch (Ciutadella)
- Sa Parrilla des Llac (Ciutadella)
- Meson Rias Baixas (Ferreries)
- Cape Nao Restaurant (Ferreries)
- Restaurant Don Tomàs (es Migjorn)
- Sa Parereta d’en Doro (Sant Lluís)
- Sa Pedrera des Pujol (Sant Lluís)
- Casino de Sant Climent (Sant Climent)
- Sant Joan de Binissaida (es Castell)
A la pàgina web www.gastronomiamenorca.es es podran consultar els menús i si el servei és de migdia o de migdia i de vespre.
La 12a edició de Menorca al Plat convida a gaudir dels sabors autèntics de l’illa, i a apostar per una cuina amb arrels, pel producte de qualitat i pel talent local.