Unió de Pagesos de Mallorca ha lliurat dilluns un lot de fruita i verdura local i ecològica al president del Consell de Mallorca i al conseller de Turisme per denunciar la manca d’actuació de la institució davant l’incompliment de la llei turística en matèria de consum de producte local per part del sector turístic.
L’organització agrària ha criticat la passivitat del Departament de Turisme i ha assegurat que, en els darrers tres anys, no s’ha imposat cap sanció als establiments turístics per incomplir una normativa que obliga a fomentar el consum de producte de proximitat.
Unió de Pagesos de Mallorca també ha alertat que les vendes de producte local han disminuït un 30% des del mes de gener, una situació que considera especialment greu en un moment en què l’illa registra xifres rècord d’afluència de visitants. «A Mallorca hi ha més gent que mai, i en canvi es ven menys producte local que fa molts anys», ha denunciat l’entitat.
El portaveu d’Unió de Pagesos de Mallorca, Joan Gaià, ha estat especialment contundent amb la resposta de les administracions: «Si el turisme perdés el 30% de la facturació, els polítics vindrien a fer feina els horabaixes; però com que afecta als pagesos, ningú no fa res».
Amb aquesta acció simbòlica, l’organització reclama al Consell de Mallorca que faci complir la legislació vigent i intensifiqui les inspeccions i les sancions als establiments que no incorporin producte local a la seva oferta, amb l’objectiu de garantir que el sector turístic contribueixi al manteniment de la pagesia i de la producció agrària de Mallorca.
Actualitat / Portada / Reportatges i novetats
Unió de Pagesos de Mallorca denuncia la inacció del Consell davant l’incompliment de la llei turística sobre producte local
L’organització alerta que les vendes de fruita i verdura local han caigut un 30% des de gener i reclama sancions al sector turístic per no complir la normativa
·
Comparteix-ho







Deixa un comentari