Juan Luis Biedma, sommelier del restaurant Schwaiger Xino’s de Palma, s’ha proclamat guanyador del Campionat Balear de Sommeliers 2017.
Javier Gómez, sommelier del restaurant Es Racó des Teix (Deià) ha resultat segon en el concurs, de manera que tots dos aniran a la fase semifinal del Campionat d’Espanya de Sommeliers els dies 26 i 27 d’abril al Saló de Gourmets de Madrid. Aquesta és la sisena vegada que Juan Luis Biedma guanya el Campionat Balear de Sommeliers.
Per la seva banda, Javier Gómez es va proclamar l’any 2016 amb el títol de tercer Millor Sommelier d’Espanya en el Campionat d’Espanya de Sommeliers UAES, quan va passar de Balears a la semifinal estatal. Satisfet i alhora emocionat pel primer lloc que ha aconseguit el seu company Juan Luis Biedma i sabent que els dos competiran en la semifinal que tindrà lloc a Madrid l’abril avança amb seguretat: “Enguany, Balears a la final”. Així mateix, coincideix amb el sommelier de Marc Fosch, Gabriel Lluc, que “haurien de presentar-se més sommeliers al Campionat de les Illes Balears”.
Biedma i Gómez, juntament amb Gabriel Lucas, sommelier del restaurant Marc Fosh (Palma) han disputat una disputada final, que s’ha celebrat el dilluns 20 de març a l’Escola d’Hoteleria de les Illes Balears (EHIB). Els finalistes han hagut de superar cinc proves: un tast descriptiu d’un vi blanc i un de negre; la identificació de tres productes en copa cega; la correcció d’una carta errònia de vins; l’anotació de comanda i una decantació. Totes foren seguides atentament per un jurat compost pel president de l’Associació Balear de Sommeliers (ABS), Daniel Arias; el sommelier Miguel Ángel Prieto, cinc vegades finalista en el Campionat d’Espanya de Sommeliers en representació de Balears; el xef del restaurant La Despensa del Barón, Matías Provividenti; el bartender Juan Antonio García, representant de l’Associació Balear de Barmans de les Balears; el sommelier del restaurant Andreu Genestra; Joan Arboix, millor sommelier de Balears 2009 i Juan Miguel Marroig, professor de l’IES Juníper Serra.
Sobre Juan Luis Biedma
El recent proclamat vencedor del XIX Campionat Balear de Sommeliers, Juan Luis Biedma, ha treballat al llarg de la seva trajectòria a restaurants com el de l’Arabella Sheraton Golf Hotel Son Vida, on va ser cap de rang i sommelier (1995-1997); va ser cap de rang entre 1997 i 1998 a l’Hotel Maritim de Frankfurt (Alemanya). També va ser maître i xef sommelier al restaurant Tristán de Port Portals entre 1998 i 2004; i va ser maître al Cap Rocat Hotel entre 2013 i 2015, per a posteriorment ostentar el càrrec de F&B Manager a l’Hotel Villa Orselina de Locarno (Suïssa). Actualment és sommelier al restaurant Schwaiger Xino’s de Palma.
Sommeliers de l’ABS: tres anys en el podi de l’Estat
Fundada el 1993, l’Associació Balear de Sommeliers (ABS) és una entitat sense ànim de lucre. La funció principal que té és donar suport a la formació de professionals del servei de vins. Actualment presideix l’entitat el sommelier Daniel Arias, mentre que Julio Torres hi ocupa el càrrec de vicepresident. En els últims tres anys, l’ABS ha aconseguit elevar a sommeliers al podi del Campionat Nacional de Sommeliers: Roberto Duran (3r classificat en Nacional celebrat el 2014 a Santiago de Compostel·la; 1r classificat en el campionat celebrat a Lleó en 2015) i Javier Gómez (3r en el Campionat Estatal celebrat a Madrid el 2016). Així mateix, un altre dels seus membres, Miguel Ángel Prieto, va ser millor sommelier al Trophée Ruinart el 1997, 2n classificat en el Campionat Estatal en les edicions de 2001 i 2002 i 3r classificat els anys 1995 i 1999.














Deixa un comentari