La revolució tecnològica arribarà ben aviat a la cuina amb les impressores 3D d’aliments. Aquest serà el proper electrodomèstic a la cuina gràcies a l’empresa Natural Machines que està Foodini.
Foodini es una impressora 3D d’aliments, un model de càpsules obertes, el que significa que el consumidor prepara i col·loca els ingredients frescos a Foodini.
Des de Natural Machines comenten que molta gent menja massa menjar preprocesat o precuinat, amb ingredients que no poden ser identificats pel consumidor, en oposició al menjar i aperitius sans fets a casa. El principal problema és que la gent normalment no té el temps suficient per preparar el menjar a casa partint de dels ingredients. “Aquí és on Foodini aporta valor: un electrodomèstic que s’encarrega de les parts més difícils de realitzar, les que requereixen molt de temps en fer-se totalment a mà. Amb la impressió d’aliments en 3D, s’automatitzen alguns dels passos de preparació i d’acabat de la cuina casolana, de manera que és més fàcil crear menjars i aperitius acabats de fer”.
Foodini estarà disponible per als professionals de la cuina aproximadament el mes de febrer de 2016. Tot i que s’adreçarà en un primer moment a restaurants, la intenció dels seus inventors és que també sigui un electrodomèstic de la cuina dels particulars. El preu aproximat serà de 1.400 euros.
Un exemple de recepta
Amb Foodini, Natural Machines farà que la preparació d’aliments saludables sigui més fàcil i molt més divertida. Per exemple uns raviolis. Ara mateix, preparar-los implica pastar, extendre la pasta i fer-ne una fina capa, afegir-hi el farcit, col·locar la capa superior de la pasta, tallar-la… Tot això ho farà Foodini. La màquina funcionarà a través de càpsules que s’hauran de carregar de pasta i farcit. Foodini imprimirà els raviolis individuals, evitant desordre i sense embrutar la cuina. Des de Natural Machines comenten que així, tendràs més temps per fer altres feines.
Podeu veure’n un prototip al vídeo següent:
Podeu trobar més informació de Foodini a la web: https://www.naturalmachines.com/faq/
Font i fotos: Natural Machines
















Deixa un comentari