Leider ist der Eintrag nur auf Katalanisch verfügbar. Der Inhalt wird unten in einer verfügbaren Sprache angezeigt. Klicken Sie auf den Link, um die aktuelle Sprache zu ändern.

Eva Remolina / AMIC 

Són diversos els estudis que s’han realitzat sobre els beneficis que aporta a la salut el consum de vi negre, sempre i quan se’n faci un consum moderat.

A continuació, podeu conèixer les millores que aporta al cos una copa diària de vi.

  1. Retarda l’envelliment
    El resveratrol que es troba a la pell del raïm negre, té propietats vasodilatadores que combaten malalties produïdes per l’oxidació de les cèl·lules.
  2. Ajuda a baixar de pes
    El vi negre activa un gen que impedeix la formació de noves cèl·lules de greix i estimula les ja existents i les elimina a poc a poc. Els resultats seran més visibles si ho acompanyem amb una dieta equilibrada.
  3. Redueix el risc de desenvolupar demència
    Científics americans han demostrat que beure vi negre amb moderació però de manera constant, prevé demències i malalties degeneratives del cervell, una vegada més, per la presència del resveratrol que redueix la viscositat de les plaquetes i manté els vasos sense coàguls, subministrant sang al cervell de manera correcta.
  4. Tracta infeccions de les genives
    Existeixen composts presents en el raïm que, en ser fermentats en vi, tenen la virtut d’evitar l’aparició dels estreptococs i bacteris vinculats a la càries, a més de ser molt eficaç contra la gingivitis ja que té propietats antibacterianes.
  5. Protegeix de cremades solars
    Els flavonoides que es troben en el raïm i el vi ajuden a reduir els efectes perjudicials dels raigs ultraviolats perquè inhibeixen la formació d’espècies reactives d’oxigen que danyen les cèl·lules de la pell.
  6. Combat el cansament i relaxa
    En degustar el vi, les persones alliberen endorfines, fet que relaxa i fa estar menys cansat i, per tant, menys propens a patir de depressió.
  7. Neteja la boca
    Les seves propietats astringents fan que, quan hom menja i beu vi, es netegi la boca i el sabor es percebi més intens.
  8. Disminueix el colesterol i redueix el risc cardíac
    Éñ vi negre és ric en polifenols i vitamina E, ajuda a netejar la sang i augmenta els nivells de HDL o colesterol bo, la qual cosa millora la salut cardiovascular. Estudis de la Universitat Harvard van determinar que aquelles persones que consumeixen vi en dosis moderades tenen un 30% menys de probabilitats de sofrir un atac cardíac.
  9. Ajuda a prevenir el càncer
    Constitueix un recurs natural que redueix els nivells d’estrogen i augmenta la testosterona en dones premenopàusiques, la qual cosa suposa un menor risc de desenvolupar càncer de pit, bloqueja el creixement de les cèl·lules responsables del càncer de pulmó i còlon i redueix la taxa de tumors intestinals en un 50%.
  10. Protegeix la visió
    Detén el procés anomenat angiogènesi (creixement dels vasos sanguinis fora de control en l’ull) causants de la ceguesa.
  11. Augmenta els nivells d’Omega 3
    Investigadors de diversos països europeus constaten que les persones que beuen vi amb moderació tenen majors nivells d’àcids grassos Omega 3.
  12. Combat infeccions urinàries
    Gràcies a les seves propietats antioxidants i astringents, aconsegueix evitar que els bacteris s’adhereixin a la bufeta o ronyons i optimitza, a més, el filtratge i depuració d’aquests òrgans.
  13. Enforteix els ossos
    Redueix la possibilitat de perdre massa òssia.
Fotografia: istock