Leider ist der Eintrag nur auf Katalanisch verfügbar. Der Inhalt wird unten in einer verfügbaren Sprache angezeigt. Klicken Sie auf den Link, um die aktuelle Sprache zu ändern.

Un estudi internacional que s’ha publicat dia 3 de setembre a la revista científica JAMA Internal Medicine avisa que un major consum de refrescos, tant els que tenen sucre com els endolcits artificialment, s’associa amb un augment del risc de mort.

Aquesta investigació, en la qual hi han participat investigadors de l’Institut Català d’Oncologia (ICO) i de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL), s’ha fet a partir de les dades recopilades de 452.000 persones d’ambdós sexes de 10 països europeus seguits durant un període de 16 anys.

Els autors apunten que els resultats de l’estudi donen suport a iniciatives de salut pública per limitar el consum de refrescos.

La recerca senyala que beure dos o més gots al dia (en comparació amb menys d’un got al mes) de refrescos endolcits amb sucre o endolcits artificialment s’ha associat amb un major risc de mort per totes les causes. Addicionalment es va trobar un risc més elevat de mort per malalties circulatòries associades a consumir dos o més tassons al dia de begudes refrescants i un major risc de mort per malalties digestives associades a beure’n un o més d’un got al dia. Per altra banda no es va observar cap associació entre el consum de begudes refrescants i la mortalitat per càncer.

En el període que es va fer l’estudi hi va haver 41.693 morts. D’altra banda, el consum de begudes refrescants es va recollir en qüestionaris de dieta durant el període 1992-2000.

L’estudi inclou participants de Dinamarca, França, Alemanya, Grècia, Itàlia, Països Baixos, Noruega, Suècia, el Regne Unit i l’Estat espanyol. A Espanya l’estudi EPIC inclou participants d’Astúries, Guipúscoa, Navarra, Múrcia i Granada

Podeu consultar l’estudi a: https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2749350?guestAccessKey=b99410a9-8afc-4953-b328-bbb2620dfacd&utm_source=For_The_Media&utm_medium=referral&utm_campaign=ftm_links&utm_content=tfl&utm_term=090319

Foto: Skeeze