Les inscripcions es poden fer fins al proper 20 de març
L’Associació de Cuiners Afincats a les Illes Balears (ASCAIB) presenta el primer Campionat Balear de Cuina Vegana. Koldo Royo, president d’ASCAIB, ha destacat que és el primer concurs d’aquestes característiques que se celebra a Espanya i que l’objectiu és posar en valor la cuina vegana.
Les cuineres Serena Sirini i Victòria Frontera, de Vegan Chefs -integrant d’ASCAIB- han destacat la importància de donar a conèixer la cuina vegana ja que moltes persones desconeixen en què consisteix. De fet, Sirini, recorda que va començar a fer pastisseria tradicional d’Itàlia, d’on prové, però quan va optar per fer-se vegana, va tenir dificultats per trobar productes, conèixer tècniques, etc. «especialment en un món com la pastisseria, on quasi totes les receptes dues ou i mantega (dos ingredients que no mengen els vegans); i a poc a poc va trobar alternatives per fer els productes que originàriament elaborava».
Inscripcions del concurs de cuina vegana
Per participar-hi, les persones interessades han d’enviar dues receptes, una de dolça i una de salada, juntament amb una foto de cada preparació a l’e-mail campeonatos [arrova] ascaib [punt] com. El termini per apuntar-s’hi finalitza el 20 de març.
Després, se seleccionaran els 8 finalistes que hauran de concursar a la final el proper dilluns 8 d’abril. L’acte tendrà lloc, a les 19 hores, al restaurant Moss de Palma. El concurs comptarà amb el suport de Llorenç Cerdà, que aportarà 40 euros en material a cada una de les persones que hi participaran per elaborar la recepta.
Isabel González, directora del restaurant Moss -ubicat a l’hotel Melià Palma Marina- ha destacat que Moss ofereix una cuina flexiteriana, on «s’hi senten còmodes les persones veganes però també aquelles que gaudeixen dels plats saludables, incloent carn i peix «.














Deixa un comentari