Disculpa, però aquesta entrada només està disponible en Anglès Americà. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

La indicació geogràfica protegida (IGP) Vi de la Terra Mallorca, fundada el 2017, ha presentat la nova estratègia i imatge en un esdeveniment realitzat al celler Son Prim. L’acte ha tengut lloc el 31 de juliol de 2019 i hi han assistit cellers, viticultors, sommeliers, mitjans i organismes públics de l’illa.

Durant la presentació, s’hi varen poder degustar una selecció de vins de la IGP, i gaudir de música en viu i gastronomia típica mallorquina. Antoni Bennàssar, president de la IGP Vi de la Terra Mallorca, juntament amb Pilar Oltra, directora general de Vinology, l’agència responsable de la creació de l’estratègia, varen presentar la nova imatge, pla de màrqueting i comunicació. Bennàssar va destacar la importància de crear el Consell Regulador per a la IGP Vi de la Terra Mallorca: “Constituir un Consell Regulador suposa disposar d’una plataforma de discussió per a tots els cellers que permet establir consensos entre els socis per definir les característiques pròpies i poder emetre un missatge comú”.

La nova imatge i estratègia de marca cerquen ressaltar la història i el futur de l’illa per destacar el que fa únic als vins de Mallorca: més de 20 segles de tradició vinícola, la seva ubicació al cor del Mediterrani, les varietats autòctones, la passió dels seus viticultors i productors i la força de comptar amb un nom mundialment reconegut com és Mallorca.

Els seus vins cerquen transmetre el caràcter mediterrani i la singularitat de l’illa, és per això que Vi de la Terra Mallorca defensa que tots els mallorquins han de sentir-se orgullosos del potencial que tenen els seus vins, ja que l’illa reuneix unes condicions climàtiques i unes varietats de raïm úniques al món. La IGP defensa l’elaboració de vins amb raïms autòctons com Giró Ros i Premsal Blanc per als vins blancs, amb MantonegroCalletGorgollassa Fogoneu per a vins negres.

Vi de la Terra Mallorca autoritza l’elaboració de vins amb altres varietats blanques com ChardonnaySauvignon BlancMalvasia aromàtica, ViognierMoscatellMacabeuRiesling Parellada i varietats negres com Cabernet SauvignonMerlotSiràMonastrellUll de Llebre i Pinot Noir.

Les dades demostren la importància que té la IGP VT Mallorca a l’illa:

  • De les 2.000 hectàrees totals de vinya plantades a l’illa, 1.200 hectàrees (el 60%) pertanyen a Vi de la Terra Mallorca, repartides entre 282 viticultors.
  • L’any 2018 es varen produir 9.359.739 quilos de raïm dels quals 4.516.818 quilos (48%) pertanyen a Vi de la Terra Mallorca.
  • Dels 59.546,34 hl de vi elaborat l’any 2018, 28.396,22 hl (47%) es varen elaborar sota el segell de qualitat VT Mallorca.
  • A Mallorca, hi ha aproximadament uns 100 cellers en actiu , dels quals 62 estan inscrits a Vi de la Terra Mallorca. Respecte a la destinació de les vendes de vins mallorquins, el 68% de la producció és venuda dins de les  Balears, mentre que el 5% és ven a la resta de l’Estat. A nivell d’exportació el 16% de la producció total es ven a Alemanya, que n’és el major consumidor fora de l’illa, seguit de Suïssa amb el 6%.

Els 11 milions de turistes (dades de 2017 de l’Ibestat) que rep l’illa i els gairebé 5.000 punts de venda d’hostaleria (restaurants, hotels i agroturismes) representen una oportunitat única per reforçar la imatge de Mallorca com una destinació on gaudir del vi i la gastronomia local. En aquest sentit Vi de la Terra Mallorca cerca estrènyer les relacions amb sommeliers, hostaleria i organismes de l’illa per poder junts difondre l’alta qualitat dels seus vins i seguir promovent el consum dels mateixos a nivell local.