Disculpa, pero esta entrada está disponible sólo en Catalán. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Tots els expedients de contractació de subministrament de productes alimentaris o de serveis d’alimentació (cuina, cafeteries, bars, càtering o d’elaboració de menús) que tramiti el Consell de Mallorca i els seus organismes autònoms i depenents exigiran producte mallorquí.

Així ho va exposar el conseller Guillem Balboa durant la sessió de la institució del passat 7 de maig, que va ser aprovada per unanimitat.

A partir d’ara, s’exigirà com a criteri de valoració o com a condició especial que un percentatge sigui de producte de consum de proximitat, és a dir, que no hi ha d’haver més de 2 intermediaris.

En les concessions i contractes, sigui quin sigui el preu de licitació, també s’hauran incloure clàusules de verificació, control i de sanció, en cas d’incompliment.

Guillem Balboa va remarcar que la mesura és important perquè la compra pública té un gran potencial per incidir en les formes de consum i en la promoció de determinats hàbits. A més, el producte de proximitat és produït principalment per petites empreses familiars, molt relacionades amb qui els produeix i els consumeix, de manera que la mesura contribueix al desenvolupament econòmic local: «l’objectiu és incoporar petits productors i petites cadenes agroalimentàries al sistema alimentari i fomentar la producció agrícola digna». També va proposar que els ajuntaments se sumin a la iniciativa.